Kort og Scrap

Forfatter Emne: Hvad synes du om digiscrap  (Læst 881 gange)

Offline *charlotte*

• Har haft poterne i sværten!
    • Vis profil
Hvad synes du om digiscrap
« Svar #15 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 17:40:26 »
Jeg må indrømme, at digiscrap ikke er noget for mig. Lige som mange andre her, ja så finder jeg hygge i at sidde med papir foran mig, lim på fingrene, dimser allevegne! :D Jeg har overhovedet ikke lyst til at sætte mig ind i digscrap-verdenen.

Jeg synes i er dygtige, jer der digiscrapper, men det er ikke det jeg selv har lyst til. ;)
Som scrapper, scrapper og scrapper ved hver en ledig stund!

Besøg mig gerne på min blog:
http://www.charlotteslifeandscrap.blogspot.com

Offline gurli

• Åben kattelem...
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 20:59:26 »
jeg vil gerne prøve at digi-scrappe, men how do i do? - jeg mener bestemt ikke at det ene udelukker det andet. kan se forskellige muliheder med begge typer, som er nævnt tidligere i tråden.
jeg behersker paint shop pro til husbehov - kan jeg 'nøjes' med det for at få et rimeligt resultat - og hvordan griber jeg det an?
scrap-knus gurli

alt hvad jeg ikke kan leve uden må jeg eje

Offline NaglyNagly

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • http://www.bynagly.dk
« Svar #17 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 11:12:40 »
Det har ikke fanget mig ....endnu.

Med al den tid jeg bruger foran den bærbare inkl. at tegne mønstre så er det en BEFRIELSE for mig at lave noget hvor en fejl er en fejl, hvis I forstår :D Det ser godt ud det digi-crap men jeg synes også det har en snært af perfektionisme over sig. Her kan man jo kontrollere det hele og hvis man laver en fejl, så er det jo bare at slette laget eller trykke reverse.

En af de ting jeg kan li allerbedst ved denne hobby er nemlig at det er så "hjemmegjort", og at sværten indimellem liiiige smitter lidt af på billedet - og det gør jo ikke noget (ihvertfald for mig), fordi dem der gerne skulle få gavn af det jeg laver, de vil da være ligeglade (det bilder jeg mig ihvertfald ind) og bare synes det er så fedt at jeg har taget mig tiden til at lave alt det her, så de kan se hvordan mit liv er/var.

Jeg er egentlig først lige nu begyndt at papirscrappe, og jeg har allerede et scraplager der er langt over nybegynder-niveau - og jeg er helt vildt for at bruge det. Så egentlig er papirscrapping lige sagen for mig, men jeg kunne godt finde på at bruge udvalgte digi-elementer på mine LO´er senere hen, for det er da smart at man altid har "nok" af den samme blomst/papir osv.

Desuden hvis jeg skulle blive digi-scrapper, så ville det kræve et rigtigt kursus. Jeg kan programmerne men jeg mangler begejstringen omkring at starte op på det, som man kan blive smittet af på sådan et kursus. Men når alt det er sagt så synes jeg da det er værd at overveje når man maseproducere scrap fx. hvis man sidder og skal lave 50 bryllupsindbydelser eller 20 julekort, og syntes det er lidt øv når man når til nr. 15 - griner.

Okay det var så lige en meget lang tankerække fra mig

:lol:
www.bynagly.dk

Kreativ-optælling for 2008
5 LO
1 mini-albums
3 kort
1 collage/maleri
3 scrapsammenkomster
5 Udfordringer/cyber crops
13 ATC
3 Andet

Offline Gydda

• Legesyg scrapkilling
  • ...den, der ler sidst, tænker langsomst...
    • Vis profil
    • Hobbyboden
« Svar #18 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 11:24:36 »
Jeg har (endnu) ikke selv prøvet digi-scrap, men kunne egentlig godt tænke mig det (især efter jeg fandt ud af, at man kunne bestille print af det på nettet et sted).

Jeg kunne faktisk osse godt forestille mig, at jeg ville blive bidt af det . . . . . og det er faktisk den væsentligste grund til, at jeg ikke har forsøgt mig endnu, for jeg synes at jeg tilbringer riiiigeligt tid ved computeren i forvejen  :roll:

Men jeg tror aldrig at det digitale vil kunne erstatte den "ægte vare" for mig 100%, for der er nu noget lækkert ved at stryge hænderne hen over et fedt LO og mærke knapperne og kanterne og se farvespillet i de blanke kontra de matte ting . . . . .

Offline Diana

• Kattelemmen står på klem...
    • Vis profil
    • http://www.dianakaiser.dk
« Svar #19 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 11:34:37 »
Tak for alle jeres svar, det er sjovt at se de forskellige holdninger.

Jeg kan godt forstå dem af jer der skriver at I ville på kursus for at komme igang, det var jo også sådan jeg startede, men så vidt jeg ved er der pt. kun en enkelt i DK, der er så god at hun kan holde kursus, og jeg tror at hun er rigeligt ophængt pt.

Jeg har lige fået mail for lidt siden om at min første fotobog er på vej fra USA, og jeg glæder mig som et lille barn. Godt nok printer jeg alle mine lo´s i 30x30 (har A3 printer), men stadig glæder jeg mig til at få en bog !!
Hilsen fra Diana

www.dianakaiser.dk

Offline Anne

• Har haft poterne i sværten!
    • Vis profil
    • Min blog
« Svar #20 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 12:37:27 »
Citat fra: "Diana"
Tak for alle jeres svar, det er sjovt at se de forskellige holdninger.

Jeg kan godt forstå dem af jer der skriver at I ville på kursus for at komme igang, det var jo også sådan jeg startede, men så vidt jeg ved er der pt. kun en enkelt i DK, der er så god at hun kan holde kursus, og jeg tror at hun er rigeligt ophængt pt.

Jeg har lige fået mail for lidt siden om at min første fotobog er på vej fra USA, og jeg glæder mig som et lille barn. Godt nok printer jeg alle mine lo´s i 30x30 (har A3 printer), men stadig glæder jeg mig til at få en bog !!

ÅRH! den glæder jeg mig til at se!!...

Offline AnneT

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://www.paperfarm.dk
« Svar #21 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 13:22:07 »
Jeg kunne faktisk rigtig godt tænkte mig, at få lavet en digi-bog til pigernes konfirmation over deres barndom (ja, det er langtidsplanlægning i den store stil) :lol: . Fordelen ville klart være, at der kan være mange flere sider i sådan en bog, uden de fylder så meget, end i et album.
Synes det ville være mere praktisk, hvis de ikke nødvendigvis skulle have en 40 fods container i brug, når de skal flytte med alle deres barndomsalbums.  :wink:
Jeg ville i denne sammenhæng mene, at det ville være vigtigst, at de fik billederne og den historie, der hører til, frem for om det er lavet som papir-scrap eller digitalt.

Offline Diana

• Vis profil
« Svar #22 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 14:13:44 »
Citat fra: "AnneT"
Jeg ville i denne sammenhæng mene, at det ville være vigtigst, at de fik billederne og den historie, der hører til, frem for om det er lavet som papir-scrap eller digitalt.

Enig, og jeg må snart se i øjnene at jeg nok er Danmarks langsomste papirscrapper, så jeg ville aldrig få lavet et helt album om en bestemt begivenhed i papir.

Konfirmation....... Anne, er din ældste ikke på alder med min ældste (som snart bliver 8) - ja DET er da langtidsplanlængning der vil noget  :lol:  :lol:  :lol:  Jeg er kun nået til at planlægge scrappede fødselsdagsinvitationer der skal sendes ud i slutningen af januar  :lol:
Hilsen fra Diana

www.dianakaiser.dk

Offline SuzziQ

• Legesyg kat - pas på båndsamlingen...
  • Mafiaboss og nu også pirat!
    • Vis profil
    • http://www.ravndesign.blogspot.com/
« Svar #23 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 14:27:04 »
Jeg synes, at digi scrap er rigtigt flot og jeg er vild med de ting bla. du og Lindse laver, men må nok erkende, at det heller ikke er noget for mig! Jeg har problemer nok i forvejen med at lære, at bruge min Robo, photoshop og mit kamera, for hvis der går mere end et par dage imellem at jeg bruger det, kan jeg starte forfra med at finde ud af det (demens light!!)  :roll:  
Jeg ser bestemt ikke ned på digital scrapbooking og jeg synes det er så flot, at i kan finde ud af det. For mig at se er digital og traditionel scrapbooking 2 forskellige måder at være kreativ på og hvordan man har lyst til at være kreativ, er vel et spørgsmål om temperament, tid, smag og mange andre ting? Gudskelov er vi jo ikke alle ens...tænk hvis vi sad 300 (eller hvor mange medlemmer, som der nu er her) og lavede helt nøjagtig ens ting, det ville da være kedeligt!  :shock: Jeg kan sagtens finde inspiration i digiscrap til mine papir layouts....du har fx. lige lavet et LO, som jeg helt sikkert lifter en dag. For mig at se er det 2 forskellige ting, som opfylder det samme formål...nemlig at have det sjovt og lave det man selv kan lide  :D
Knus Charlotte/SuzziQ
MIN BLOG

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
    • www.nybegynderscrap.blogspot.com
« Svar #24 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 17:50:59 »
Jeg har fulgt denne tråd med stor interesse. Jeg har kun (papir)scrappet i 7 måneder, og har endnu ikke prøvet at digiscrappe. Faktisk har jeg ikke engang prøvet at redigere i mine billeder. Men jeg får snart brug for at lære, hvordan man fjerner røde øjne i Photoshop. Nå men tilbage til emnet. Jeg har fundet artiklerne i MY scrap cornor om digiscrap meget inspirerende, og vil helt sikkert prøve det en dag. Jeg er især facineret af, hvordan man så f.eks. kan lave et album til hver af bedste og olderne, som er næsten eller helt ens. Man kunne jo vælge at variere tekst og billeder lidt.
I My scrap cornor har jeg svært ved at se, hvad der er digi og alm scrap. Og det kunne jeg faktisk godt tænke mig, at der stod under de forskellige LO's.
Personligt har jeg det ligenu bedste med papirscrap. Men jeg er enig med SuzziQ i, at det bare er to forskellige måder at være kreativ på, og at den ene er ligeså god som den anden.

Spændende tråd. Fedt at du lavede den :D
Den eneste slags dumme spørgsmål, er dem man ikke stiller

www.nybegynderscrap.blogspot.com

Se månedsmål på bloggen

Offline Marolle

• Scrapkilling
  • Freestyler
    • Vis profil
    • Min blog
« Svar #25 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 20:30:09 »
Vi bruger jo stort set alle sammen computeren til at lave tekst, ændre i billeder, printe noget ud osv. Det synes jeg også er lidt digiscrap over det, om ikke andet hybrid scrap.
Jeg tror man skal tænke på digi scrap som et alternativ. Det ene vil aldrig kunne afløse det andet. Og tit synes jeg faktisk man ser det samme slags pynt både i digi verdenen og den alm. scrap verden. Jeg synes bare det er fedt man kan bruge gavn af alm. scrap i digiverdenen og omvendt. I digiscrap kan det gøre ngoet, som du ikke kan med papir, og omvendt kan papir layout så meget anderledes ud end digi layout plus man jo kan mærke de forskellige ting.
Men når alt kommer til alt, så når vores efterkommere, skal se det vi laver, så tror jeg det er under ordnet om det er som digi scrap eller papir scrap. Så længe de får vores historie ;)
Jeg synes ikke man kan rakke, den ene måed at gøre det på, ned, men mere hilse det velkomment fra begge sider. Bare fordi det er noget man ikke laver selv eller ikke kan finde ud af, behøver det jo ikke være dårligt.
Det jeg ville sige er, at NÅR vi laver det, så er det jo op til os selv om vi synes det er fedt og røre ved knapperne og blomsterne, eller godt kan lide det skal gå lidt tjept og laver det som digiscrap så man sidder med familien. Begge dele vil altid være der, og de vil aldrig overtage hinanden, men smelte mere ind i hinanden tror jeg ;)

Offline Diana

• Vis profil
« Svar #26 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 21:07:11 »
Citat fra: "rnielsen79"
I My scrap cornor har jeg svært ved at se, hvad der er digi og alm scrap. Og det kunne jeg faktisk godt tænke mig, at der stod under de forskellige LO's.

Hæ, det tager jeg som et komliment, det er nemlig mine nogle af dem ;) Men jeg skal nok give den videre med at lige skrive noget med at det er digi
Hilsen fra Diana

www.dianakaiser.dk

Offline Else

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://scrappe-else.blogspot.com/
« Svar #27 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 21:12:16 »
Tihi - har tilfældigt lige besøgt en blog (http://www.mingler.dk) hvor han nederst skriver....

Den multikreatives scrap-blog. 23-01-2007 - 23:31
jeg plejer at bruge billedet på 2 forskellige måder at lave mad på. Den ene finder en opskrift, går ud i køkenet og ser hvad vedkommende har, og henter resten nede i supermarkedet. Den kreative går hen og ser hvad vi har, og selvom der ikke er noget der er værd at spise, og resten skulle katten have haft for 3 dage siden, så med lidt tid og trylleri, så står der pludseligt et herligt måltid på bordet.

Jeg fik lige den tanke at det jo nok også er den måde man scrapper på ... uanset papir / pc. For nogen går det godt på én måde og andre på anden. Jeg hører nok til den første gruppe som altid lige mangler at købe "noget" for at gøre det helt perfekt, eller for overhovedet at komme igang - og dermed heller aldrig når mine mål.
Hilsen Else

Offline NaglyNagly

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • http://www.bynagly.dk
« Svar #28 Dato: onsdag d. 09. Januar, 2008 - kl. 21:54:17 »
Citat fra: "Else"
Tihi - har tilfældigt lige besøgt en blog (http://www.mingler.dk) hvor han nederst skriver....

Den multikreatives scrap-blog. 23-01-2007 - 23:31
jeg plejer at bruge billedet på 2 forskellige måder at lave mad på. Den ene finder en opskrift, går ud i køkenet og ser hvad vedkommende har, og henter resten nede i supermarkedet. Den kreative går hen og ser hvad vi har, og selvom der ikke er noget der er værd at spise, og resten skulle katten have haft for 3 dage siden, så med lidt tid og trylleri, så står der pludseligt et herligt måltid på bordet.

Jeg fik lige den tanke at det jo nok også er den måde man scrapper på ... uanset papir / pc. For nogen går det godt på én måde og andre på anden. Jeg hører nok til den første gruppe som altid lige mangler at købe "noget" for at gøre det helt perfekt, eller for overhovedet at komme igang - og dermed heller aldrig når mine mål.

Hihi Else, jeg syntes også altid at jeg liiiige mangler et eller andet, hvilket min konto lider lidt under p.t.  :lol:
www.bynagly.dk

Kreativ-optælling for 2008
5 LO
1 mini-albums
3 kort
1 collage/maleri
3 scrapsammenkomster
5 Udfordringer/cyber crops
13 ATC
3 Andet

Kort og Scrap