Picturing the World

Forfatter Emne: Hvad synes du om digiscrap  (Læst 881 gange)

Offline Diana

• Kattelemmen står på klem...
    • Vis profil
    • http://www.dianakaiser.dk
Hvad synes du om digiscrap
« Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 12:28:38 »
Jeg synes det kunne være sjovt at høre jeres holdninger til digiscrap. Jeg er jo selv ret ny indenfor det og skal da indrømme at min egen holdning til digi før jeg begyndte var, at det var da ikke rigtig scrapbooking, men jeg må jo æde mine egne ord igen  :wink:

Men jeg har indtryk af, at de fleste danskere ikke er så vilde med digi eller tager jeg fejl ??

Lad høre, lad høre....

(jeg ville gerne have lavet sådan en anonym afstemning, men det kunne jeg ikke lige få lov til, så ud med sproget de damer, og husk at ingen meninger er forkerte  :wink: )
Hilsen fra Diana

www.dianakaiser.dk

Offline Anne

• Har haft poterne i sværten!
    • Vis profil
    • Min blog
« Svar #1 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 12:33:33 »
Jeg synes det er helt vildt flot, og ville vildt gerne lave sådan en fotobog som Lindse har lavet men jeg kan simpelthen ikke blive gode venner med det... og så synes jeg jeg mangler materialer fordi jeg ikke vil købe kits før jeg ved jeg kan finde ud af det, og vil bruge det ...

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #2 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 12:39:41 »
Jeg synes digiscrap er superflot - ingen tvivl om det! - og det er jo i den grad umuligt at se forskel  :D
Når det så er sagt, så er digi-scrap ikke noget for mig - for det første fordi jeg ikke har lyst til at bruge mere tid ved compen end jeg allerede gør og for det andet - og vigtigst - så betyder det meget for mig at ha' materialerne i hænderne mens jeg scrapper  :)
Jeg slapper af når bordet roder med alt muligt papir og dims  :D ...........hmm..der var måske noget omkring oprydning der kunne få mig til at se nærmere på digiscrap... :roll:  :D ..og så alligevel ikke  :lol:
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline AnneT

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://www.paperfarm.dk
« Svar #3 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 12:41:59 »
Jeg er meget imponeret over, hvad man kan med pc´en. Mine digitale layouts minder dog rigtig meget om papir-layouts, men det har måske noget at gøre med, at jeg kun anvender gratis kits.
Synes det er rigtig smart, at man kan hente så meget gratis ned, så man kan finde ud af, om det er noget, der tiltaler en. Jeg bruger specielt det digitale til "masseproduktion", så jeg ikke behøver lave det samme igen og igen.
Jeg ville rigtig gerne udvide min digitale horisont i løbet af året, og har planer om at lave en side pr. uge, som skal samles til et mini-album sidst på året. Jeg er meget spændt på, om man kan se forskel på siderne der laves i januar, og dem der laves i december.

Offline Else

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://scrappe-else.blogspot.com/
« Svar #4 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 12:49:53 »
Jeg synes det er fantastisk - kan desværre ikke selv, men håber en dag at lære det når min pc gider samarbejde med mig så jeg får lov at installere/bruge mit Photoshop Element.

I starten (1-2 år siden) tænkte jeg at det var noget tosset og at det ikke rigtigt lignede noget, var fladt og kedeligt. Men jeg skal da lige love for at der er kommet mange ting på bordet så det efterhnden er temmelig svært at se hvad der er hvad.
Min "guru" ---> Lindse / Karen <--- har gjort meget for digiscrap her i DK og jeg har faktisk lige for 5 minutter siden været inde og set dette på denne blog ( heddesmama.blogspot.com ) ... DÉT ville jeg gerne lære at lave !!!  Og så alligevel er det ikke digiscrap i mine øjne -  
JUMP

For at vende tilbage til digi-scrap, så er jeg blevet mere og mere begejstret - og en gang vil jeg gerne kunne sidde på mit job og lave det i nattevagterne, så er der kun en pc som skal lukkes ned når man bliver kaldt ud - og der skal ikke slæbes noget meget (tasker, toter mv)
Hilsen Else

Offline Carina

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 13:08:44 »
Jeg synes det er utroligt hvad man kan lave af digiscrap og har tit svært ved at se hvorvidt det er digi eller papir scrap når jeg ser billeder på nettet. Dog er det ikke noget jeg vil bruge videre meget tid på, kan nemlig bedst lide det der med at sidde med tingene i hænderne og klippe klistre.
Men måske jeg engang vil prøve at lave digiscrap.

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
  • Totalt Coca Cola- og scrapoholiker!
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 13:09:46 »
Mjae...... Jeg er ikke så begejstret  :lol:
Digi-scrap er vildt flot - især hvis man ikke kan se, at det er lavet digitalt. Men jeg synes, at jeg kommer til at mangle produktet - og hyggen ved det. Jeg synes ikke, at det er særlig hyggeligt at sidde og bøvle rundt med billeder på computeren... Og bøvle er det rigtige ord, for jeg kan slet ikke finde ud af det  :lol:
Jeg har overvejet det - men nej.... Det er jeg vist lidt for gammeldags til  :roll:  :oops:  :lol:  (Har jo heller ikke skæremaskine eller nogen af alle de andre maskiner for den sags skyld)....
Knus fra Marianne

-Mor til Nynne - og papmor til Patrick og Stine

http://thescrapcat.blogspot.com

Offline Marolle

• Scrapkilling
  • Freestyler
    • Vis profil
    • Min blog
« Svar #7 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 13:58:40 »
jeg kan godt lide digi scrap, men jeg tror aldrig det vil være mit fortrukne frem for papir ;)
jeg kan godt lide og arbejde med computer og laver alt muligt, så derfor skulle jeg jo også prøve digiscrap ;)
jeg har dog ikke lavet så meget endnu, har mest bare købt ind  :oops: men det er rart hvis man er et sted henne og skal vente i lang tid, så kan man alligevel lave scrap, bare på computeren ;)

Offline AnneT

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://www.paperfarm.dk
« Svar #8 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 14:04:09 »
Jeg er lidt tiltrukket af den hurtige oprydning.  :wink: Bruger gerne digi-scrap, når jeg skal have gæster, og hele huset er rent og ryddeligt, men trangen til at være kreativ kommer over mig.  :wink:

Offline mutte

• Har egen kattebakke...
    • Vis profil
    • http://www.mutte.net
« Svar #9 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 15:39:41 »
Jeg er rigtig glad for digi-scrap. Jeg har brugt det i flere år, især når jeg aver "barnet bog" til mine dagplejebørn. Den får de når de holder op, når de skal videre til børnehave. Jeg er også begyndt at bruge digi-scrap til min egen familie. Det giver mindre oprydning men er bestemt ikke hurtigere, da jeg tit og ofte bliver ved med at ændre på LO. Jeg vil dog stadig også laver papirLO.

Offline Annika

• Legesyg kat - pas på båndsamlingen...
    • Vis profil
    • :: Annika ::
« Svar #10 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 16:09:31 »
Jeg er delt i det spørgsmål.

På den ene side er det smart:
- Kræver ikke så meget fysisk energi.
- Kan lege og ændre uden at det gør noget.
- Smart måde at lære hvordan ens stil er, uden at man ofrer / ødelægger papir, pynt og billeder.
- Til at have med i ens bærbare mm
- Kan være billigere.

Men der der holder mig fra det, er at:
- Jeg er elendig til grafikprogrammer (yeps!)
- Slet ikke kommer fra PCen
- Hyggen i papir, sværte, lim mm - rodet.
  Uanset hvad, så ER "levende lys" (hyggen) ikke det samme når man er ved en PC som hvis man har papir mm omkring sig.

Nu da jeg snart (7-9-13) har en subnote overvejer jeg dog at installere lidt til det på den, så jeg kan øve i det når jeg er på den "ude i byen".
Så er det bare om jeg kan nøjes med at holde det til det :$
Annika Pedersen
Abb på min blog.
MÅNEDSpakke - 20/5 '08.
Lav selv knapper - let!

Offline Diana

• Vis profil
« Svar #11 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 16:20:15 »
Ja, det er klart billigere - jeg har købt en del kits, men stadig - de koster måske 25 kroner stykket og så er der 10-12 papirer + pynt. Og så er der jo også i massevis af freebier rundt om på nettet. Jeg bruger dem ikke, for jeg synes ikke de er nær så god kvalitet som dem man køber.

Og jeg tror skutte på at du ikke er god til grafikprogrammer, Annika  :wink:

Og det med hygge.... jeg synes også at det er fedt at sidde at dimse med ting, men jeg er meget alene når jeg gør det for jeg sidder jo så i scrap-værelset. Når jeg digi-scrapper så har jeg den bærbære med i stuen hvor resten af familien er og så kan man ogse se tv og chatte samtidig  :oops:
Hilsen fra Diana

www.dianakaiser.dk

Offline majer72

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • majer.dk
« Svar #12 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 16:33:03 »
Jeg synes at digiscrap er snyd. Kan ikke fortælle hvorfor, men det er det første ord der falder mig ind  :lol: Selvfølgelig fordi jeg selv er startet med papirsscrap og derfor synes, at det er den rigtige måde at scrappe på.

Jeg kan godt se forskel på om det der er lavet er flot eller mindre flot, men jeg falder ikke på halen over det.

Majer der gerne vil være anonym, da hun får besøg af 3 digiscrappere på søndag  :wink:  :lol:  8)

Offline Diana

• Vis profil
« Svar #13 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 16:54:05 »
Citat fra: "majer72"
Jeg synes at digiscrap er snyd. Kan ikke fortælle hvorfor, men det er det første ord der falder mig ind  :lol: Selvfølgelig fordi jeg selv er startet med papirsscrap og derfor synes, at det er den rigtige måde at scrappe på.

Jeg kan godt se forskel på om det der er lavet er flot eller mindre flot, men jeg falder ikke på halen over det.

Majer der gerne vil være anonym, da hun får besøg af 3 digiscrappere på søndag  :wink:  :lol:  8)

Hahahahahaa, hver har jo ret til sin mening, så er sikker på at digiscrapperne vil være søde ved dig på søndag.....måske......
Hilsen fra Diana

www.dianakaiser.dk

Offline cowgirl

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://www.cowgirlsblog.blogspot.com
« Svar #14 Dato: tirsdag d. 08. Januar, 2008 - kl. 17:38:57 »
Jeg kan bedst li at sidde og nusse med mine papirer og få lim på fingrene og sidde og snakke samtidig og låne hos hinanden. Når jeg laver digiscrap, som jeg meget sjældent gør. Så sidder jeg og roder rundt blandt papirer og tilbehør på pc - fordi de ligger i mapper hvor jeg har fået dem fra - fordi man jo skal huske at nævne hvor tingene kommer fra hvis man lægger det ud på nettet - det er noget værre bøvl. Jeg får også ondt i skuldrene og musearm fordi jeg fordyber mig.
Digiscrap er træls fordi man ikke kan røre ved det og der er ingen hemmelige rum osv....Der har jeg så godt nok fundet et program som er helt fantastik til digiscrap - Mediator. Heri kan man nemlig også indsætte film og så lave et album som er aktivt. det vil jo så sige at man ikke kan printe det ud, men forære en cd rom med hele albummet på - ligesom man får et lille spil.
Selvfølgelig er det en fordel med digi at hele stuen ikke flyder, men til gengæld så kan man så heller ikke røre ved noget flot papir og blomster m.m.
NEJ, jeg holder mig til det gammeldaws, sån er jeg !!!
Helle
www.cowgirlsblog.blogspot.com

Mål for 2011 - 52 LO
få lavet flere kort - mangler altid kort

Kort og Scrap