Kort og Scrap

Forfatter Emne: Er det kun mig, der er syrefantiker??  (Læst 327 gange)

Offline Kirsten Gro

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • http://kirstengro.blogspot.com
Sv: Er det kun mig, der er syrefantiker??
« Svar #15 Dato: torsdag d. 12. Januar, 2012 - kl. 12:15:51 »
Har lige testet og Tim Holtz´s grungeboard er IKKE syrefri.
Jeg går ikke op i om ting indeholder syre. Hvis det ikke er noget som hænger på væggen og får lys, har det ikke nogen betydning. Har nogle gange prøvet at teste de foto jeg har fået fremkaldt ved fotohandleren. Mange gange har de langt fra været syrefri. Men til jer der går op i det, så husk at hæfteklammer er noget skidt. Nå det er nu også noget jeg sjældent bruger for efter nogle år, så ruster de og laver huller. Så det er kun kort eller eksperimenter, der ikke skal holde i mange år, som jeg kan finde på at clipse.
Hilsen Kirsten Gro

http://kirstengro.blogspot.com

Scrap 2008
304 LO
624 Kort

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
    • www.nybegynderscrap.blogspot.com
« Svar #16 Dato: torsdag d. 12. Januar, 2012 - kl. 16:17:39 »
Jeg tænker heller ikke over det med syre. Jeg scrapper med det, jeg godt kan lide. Billederne, har jeg jo på flere back-up-diske, så de går ikke tabt, hvis uheldet skulle være ud.

Men med hensyn til scrapbooking-producenter, der laver produkter, der indeholder syre, så burde de i det mindste skrive det på tingene, så man ikke er i tvivl. Det er vist også noget med, at Tim Holtz´s grungeboard også indeholder syre - har dog ikke selv testet det.

Ja, de indeholder nemlig syre. Fik nogle med en månedspakke engang og gav dem væk, da de var fulde af syre.
Den eneste slags dumme spørgsmål, er dem man ikke stiller

www.nybegynderscrap.blogspot.com

Se månedsmål på bloggen

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
  • Totalt Coca Cola- og scrapoholiker!
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: torsdag d. 12. Januar, 2012 - kl. 17:33:21 »
Til gengæld er der i pakken også lækre kraft-billetter fra Maya Road - og de er syrefrie...
Så det er vist lidt hip som hap, om kraft-ting er syrefrie eller ej...
Knus fra Marianne

-Mor til Nynne - og papmor til Patrick og Stine

http://thescrapcat.blogspot.com

Offline Tippien

• Kattelemmen står på klem...
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: fredag d. 13. Januar, 2012 - kl. 10:25:10 »
Jeg er meget opmærksom på at det skal være syrefrit, hvis jeg finder noget i supermarkeder eller lign. Men når jeg ting og sager fra rigtige scrap firmaer har jeg en klar forventning om at det altid er syrefrit (med mindre der er en tydelig markering). Så jeg må indrømme at det kommer meget bag på mig!!!

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: fredag d. 13. Januar, 2012 - kl. 10:35:53 »
Kan lige tilføje, at det er serien her, det er "galt" med:
http://www.mymindseye.com/KFD/KFD.asp

Det er de ark, der kaldes "Bright day" - og både papir og stickers er med syre - twinen er som sagt syrefri :)

Er egentlig glad for, at det ikke bare er mig, der synes det er sært...

Knus fra Marianne

Offline Bitten

• Legesyg kat - pas på båndsamlingen...
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: fredag d. 13. Januar, 2012 - kl. 10:43:22 »
Faktisk laver HP farvepatroner, som heller ikke er syrefri. Værd at tænke over, hvis man selv printer sine billeder. Sidst jeg købte en printer (også en HP) ringede jeg til deres danske side og bad om at få tilsendt et datablad på patronerne. Det lurede de lige lidt over ;-) Men de var så tilfældigvis syrefri.

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: fredag d. 13. Januar, 2012 - kl. 11:02:29 »
Faktisk laver HP farvepatroner, som heller ikke er syrefri. Værd at tænke over, hvis man selv printer sine billeder. Sidst jeg købte en printer (også en HP) ringede jeg til deres danske side og bad om at få tilsendt et datablad på patronerne. Det lurede de lige lidt over ;-) Men de var så tilfældigvis syrefri.

Hvor vildt!! Kan lige se det for mig - tihi :)

Men jeg har nu også oplevet at få fremkaldt billeder, som der var syre i.

I det hele taget tror jeg egentlig, at mange er blevet mere ligeglade med syren i forhold til, hvordan man tænkte over det for bare 5 år siden??
Knus fra Marianne

Offline Bitten

• Legesyg kat - pas på båndsamlingen...
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: fredag d. 13. Januar, 2012 - kl. 11:33:44 »
Jeg går heller ikke så meget op i det mere, mest fordi jeg ikke bruger originale billeder, hvis de er gamle, men kopier. Og så må mine efterkommere hjertens gerne printe et nyt ud om 100 år, hvis det trænger til at blive skiftet ud på layoutet ;-)
Jeg går mere op i, at mine layouts ikke får lys, for det er der ikke meget karton der er glad for, det meste vil falme.

Offline fasterheidi

• Har haft poterne i sværten!
  • nu som bondepige
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: søndag d. 22. Januar, 2012 - kl. 10:58:20 »
Ej hvor ærgerligt marianne :(
Jeg tænker ikke så meget over det, som jeg gjorde i starten da jeg begyndte på at scrappe. Dog vil jeg helst have at lim og tape er syrefri, da jeg har set nogle gamle familie  fotoalbums hvor tapen er gul og ikke limer mere (lidt ærgerligt). Hvis jeg tænker over hver eneste ting jeg bruger, føler jeg at jeg mister min kreativitet, og så må albumene holde så længe de kan, har heller ingen børn som skal arve dem såå...
***besøg min blog***
www.fasterheidi.blogspot.com

Offline smukkestump

• Bruger fælles kattebakke...
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: tirsdag d. 31. Januar, 2012 - kl. 10:39:15 »
Træls for dig Marianne..
Jeg tænker ikke over om det er syrefrit eller ej, tror mest det er fordi jeg aldrig rigtigt har gået så meget op i om det indeholder syre eller ej.. 
Mine albums må holde det de kan og mine billeder dem printer jeg eller tager kopi så har dem altid liggende på usb stik :)

hobbyboden.dk