hobbyboden.dk

Forfatter Emne: Hygge i scraprummet??  (Læst 188 gange)

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
  • Totalt Coca Cola- og scrapoholiker!
    • Vis profil
Hygge i scraprummet??
« Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 12:39:13 »
Hvad gør I for at jeres scraprum bliver mere hyggeligt?
Eller er det "kun" en arbejdsplads for jer??

Kunne vildt godt tænke mig at gøre mit rum mere hyggeligt - men det er bare svært, når jeg skal dele det med kontor, soveværelse og jagtrum - og der kun er 17 m2 at gøre godt med....
Nogle ideer??

Både til mig - og sådan i det hele taget?
Knus fra Marianne

-Mor til Nynne - og papmor til Patrick og Stine

http://thescrapcat.blogspot.com

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
Sv: Hygge i scraprummet??
« Svar #1 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 12:40:54 »
Gid man havde et rum som dette her (scroll ned)
Det er godt nok hyggeligt....
Knus fra Marianne

Offline speedie

• Har fastgroet kradsetræ...
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 12:51:31 »
Gid man havde et rum som dette her (scroll ned)
Det er godt nok hyggeligt....

det er ikke lige min stil der er for rent.... ikke at jeg kan lide at der er snavset men alting behøver ikke stå i lige rækker...

Offline Wildau

• Har haft poterne i sværten!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 13:01:57 »
Tja...jeg sidder på ca 3 kvm og mangler også lidt hygge, men tror at det kommer når/hvis jeg får ryddet ordentlig op, og sat det hele i et fornuftift system, eller gemt lidt i nogle kasser eller noget. Jeg tror også at det kommer til at hjælpe en del, når min lille sættekasse kommer op og hænge og så skal jeg have nogle wires på den ene væk, hvor jeg med små klemmer kan hænge forskellige ting op...kort, lo's, rubon etc.

Offline speedie

• Har fastgroet kradsetræ...
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 13:25:29 »
da jeg startede for lidt over 2 år siden med scrap fik jeg et 18m2 stort værelse ovenpå hvor jeg sad.... det var bestem et dejligt værelse men jeg var udenfor fællesskabet og slæbte faktisk altid tingene ned i stuen.... nu spiser vi i stuen og spisekrogen i køknet er lavet om til hobbyområde... det er ren hygge, knægten sider og tegner, jeg laver scrap, datteren kravler rundt på gulvet og manden laver mad (nogle dage laver jeg mad og han sidder på scrappladsen med kaffen) hellere rod i køknet og en glad familie end en kone på loftet  ;D det at vi kan være sammen giver mig en hyggestemning, ved siden af mit bord er døren til udestuen som vi bruger meget og som er pyntet op indimellem.

tror hygge er forskelligt fra person til person. hos mig er det den stemning man opnår når man er sammen. hos andre er det levendelys

Offline tobiaskristian

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://tobiaskristian.blogspot.com/
« Svar #5 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 13:32:15 »
http://abiteast.typepad.com/abiteast/scraproom/
sådan så hendes rum ud i marts...hvilken oprydning og stil

jeg synes mit rum roder. så lidt ideer er velkomne
Heroin addicts have track marks, I only have papercuts.

http://tobiaskristian.blogspot.com/

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
    • www.nybegynderscrap.blogspot.com
« Svar #6 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 13:36:30 »
Jeg tænker faktisk mere på at mit rum er praktisk end hyggeligt.......

Jeg har mine gallerihylder, fordi jeg så kan se mine ting. Ting jeg kan se, bruger jeg mere end ting, jeg ikke kan se. Desuden bliver jeg glad i låget af at kigge op på den lækre pynt. Elsker også synet af mine Thickers på Ikeastangen :-)

Resten af mit scrap er i to lukkede skabe - så kan man ikke se rodet :-) Og så er der hylden med mapper og forskellige billedopbevaringsløsninger over skrivebordet. Over skrivebordet er der også nogle hylder - som jeg egenligtligt fik for at der kunne være bunker af afleveringer - men nu er der færdige LO's og halvfærdige projekter. Desuden er der en hylde til mine punches.
Den eneste slags dumme spørgsmål, er dem man ikke stiller

www.nybegynderscrap.blogspot.com

Se månedsmål på bloggen

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #7 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 15:51:20 »
Dette her scrapværelse vilel jeg meget hellere have ;) :

Hvis jeg skulle indrette et scraprum (som kun skulle bruges kreativt - så ville jeg slet ikke kunne lave noget i et rum der er indrettet som man ofte ser det med scraprum: nemlig at det er meget hvidt og fint og hvor alt er linet op i lige rækker. Jeg synes tit er der er en tendens til at scraprum bliver lidt for nuttede og pæne ;)...herregud det er jo et værksted, så i min verden stememr det bare slet ikke med det nuttede :D - men derfor må også det gerne være hyggeligt :)
Det kan godt være at et rum som på billedet ville blive for meget - men hellere i den retning end det "pæne og ryddelige" ;)
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 16:04:31 »
Jeg har også mere lyst til at scrappe i det rum Thanni viser frem. Fuld af farver og inspiration

Se månedsmål på bloggen

Offline tobiaskristian

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://tobiaskristian.blogspot.com/
« Svar #9 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 16:07:43 »
det er nok lige lidt for flippet for mig. men tror nu også mit rum mere ligner det lidt mere end det clean
Heroin addicts have track marks, I only have papercuts.

http://tobiaskristian.blogspot.com/

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 16:38:57 »
Jeg kan slet, slet ikke lide det rum :) :)
Egentlig er jeg et rodehoved - men som dem, der har besøgt mig ved, holder jeg (stort set) altid orden i mit scraprum - det må hellere være for tomt end for overfyldt :)
Knus fra Marianne

Offline morkaren

• Cat Woman
    • Vis profil
    • http://morkaren-morkarenshjrne.blogspot.com/
« Svar #11 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 17:02:40 »
da jeg startede for lidt over 2 år siden med scrap fik jeg et 18m2 stort værelse ovenpå hvor jeg sad.... det var bestem et dejligt værelse men jeg var udenfor fællesskabet og slæbte faktisk altid tingene ned i stuen.... nu spiser vi i stuen og spisekrogen i køknet er lavet om til hobbyområde... det er ren hygge, knægten sider og tegner, jeg laver scrap, datteren kravler rundt på gulvet og manden laver mad (nogle dage laver jeg mad og han sidder på scrappladsen med kaffen) hellere rod i køknet og en glad familie end en kone på loftet  ;D det at vi kan være sammen giver mig en hyggestemning, ved siden af mit bord er døren til udestuen som vi bruger meget og som er pyntet op indimellem.

tror hygge er forskelligt fra person til person. hos mig er det den stemning man opnår når man er sammen. hos andre er det levendelys

Jeg har også orkopiret spisestuen, men jeg syntes Mettes løsning lyder rigtig hyggeligt. v.h. morkaren.

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #12 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 17:08:05 »

Lige præcis det du skriver med at være "udenfor" er også min grund til IKKE at lave et værelse helt til scrapværelse. Jeg har godt nok et værelse der nemt kunne bruges til det - men jeg sidder alligvel i vores spisestue med alt med mit grej. Til gengæld er en del af "lageret" så blevet flyttet ind i værelset, og det fungerer helt fint.
...og jeg kan stadig følge med i hvad der foregår i den anden stue med tv, snak osv. når jeg sidder i spisestuen :D
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 17:18:17 »
Vi har et kontor, som også fungerer som scraprum, men oftest sidder jeg i stuen eller køkkenet og scrapper, hvis familien er hjemme. Det er meget hyggeligere. Men jeg er nu glad for, at mine ting kan have en fast plads i andre rum end stue/køkken.

Så man kan måske sige, at opbevaringen er i mit scraprum og resten foregår andre steder i huset :-)
..... og man skal jo være glad ved naturlig motion  [smiley_199] (når tingene skal frem og tilbage)

Se månedsmål på bloggen

Offline Carina

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: torsdag d. 20. Oktober, 2011 - kl. 17:22:23 »
Når jeg tænker hygge, så tænker jeg altså også lyskæder! Kæresten har fået strenge ordre på at hjembringe et par stykker når de begynder at få dem i butikken igen her op til jul ;)
Musik skal der også til, eller tv med de serier jeg kun får set når jeg er alene ;)

Der må ikke være helt clean, man skal kunne se at det er et rum hvor der bliver skabt ting. Jeg er og bliver et rodehoved, men mit scrapværelse er der nogenlunde styr på ( forstået på den måde at tingene har hver deres plads, men ikke at tingene står på snorlige rækker...... Langt fra ;)

Kort og Scrap