Kort og Scrap

Forfatter Emne: Julebog  (Læst 938 gange)

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
Sv: Julebog
« Svar #15 Dato: lørdag d. 03. September, 2011 - kl. 23:28:52 »
Tidsplan til juleaften ..??.... :D

JA sådan en bruger jeg også  - har lavet en engang hvor jeg havde en fuldstændig perfekt juleaften uden stress og jag. Jeg skrev en "roman" til mig selv om den skønne dag og der kom tider på hvornår jeg havde lavet hvad, med at pille små kartofler (og hvor mange), høre Qvis & Knas i radioen (udgået), sætte and i ovn, sætte steg, skrælle kartoftler, pynte træ/vinduer (det som mangler), osv osv osv
Dagen er reddet. 
Jeg har også skrevet hvad jeg skal huske at købe, hvor mange gram/kilo af dit og dat.
* Svesker, vanillestænger, nødder/mandler, osv, allerede i november da det ellers er udsolgt lige til jul. 

Jamen så er det nok bare mig der slet overhovedet  ikke kan se, det nødvendige i en tidsplan til netop dén aften - den aften kan man vel på rygradenhvis man har stået for den bare et par gange :D
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline AnneT

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://www.paperfarm.dk
« Svar #16 Dato: søndag d. 04. September, 2011 - kl. 07:43:42 »

JA sådan en bruger jeg også  - har lavet en engang hvor jeg havde en fuldstændig perfekt juleaften uden stress og jag. Jeg skrev en "roman" til mig selv om den skønne dag og der kom tider på hvornår jeg havde lavet hvad, med at pille små kartofler (og hvor mange), høre Qvis & Knas i radioen (udgået), sætte and i ovn, sætte steg, skrælle kartoftler, pynte træ/vinduer (det som mangler), osv osv osv
Dagen er reddet. 
Jeg har også skrevet hvad jeg skal huske at købe, hvor mange gram/kilo af dit og dat.
* Svesker, vanillestænger, nødder/mandler, osv, allerede i november da det ellers er udsolgt lige til jul. 

Jamen så er det nok bare mig der slet overhovedet  ikke kan se, det nødvendige i en tidsplan til netop dén aften - den aften kan man vel på rygradenhvis man har stået for den bare et par gange :D

Jeg har nok mest en tidsplan for at ikke at skulle stå med det hele i sidste øjeblik. Jeg holder kun juleaften hjemme hvert andet år, så der kan sagtens gå lidt i glemmebogen. Og i takt med at pigerne bliver større, kommer der også nye traditioner til, som lige skal passes ind i programmet. Sidste år begyndte pigerne til spejder, så de skal gå Lucia-optog i Centrum, mens Emma er begyndt i kirkekoret i år, så der skal synges både i kirken, på plejehjem og hospice og til Lucia.

Men jeg er også en "liste-pige", så jeg elsker mine julelister - både tidsplaner, indkøbslister, huskesedler m.m.   :D

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #17 Dato: søndag d. 04. September, 2011 - kl. 08:07:08 »

Dagen er reddet. 

Jeg har nok mest en tidsplan for at ikke at skulle stå med det hele i sidste øjeblik. Jeg holder kun juleaften hjemme hvert andet år, så der kan sagtens gå lidt i glemmebogen. Og i takt med at pigerne bliver større, kommer der også nye traditioner til, som lige skal passes ind i programmet. Sidste år begyndte pigerne til spejder, så de skal gå Lucia-optog i Centrum, mens Emma er begyndt i kirkekoret i år, så der skal synges både i kirken, på plejehjem og hospice og til Lucia.

Men jeg er også en "liste-pige", så jeg elsker mine julelister - både tidsplaner, indkøbslister, huskesedler m.m.   :D
Jeg elsker osse lister - undtagen lige præcis tidsplaner...dem får jeg sq stress af :D ..og endnu er det aldrig sket at juleaften ikke er forløbet som den skal, med middagen kl. 18 osv.
Men alle andre lister også¨omkring jul), dem er jeg helt med på :D
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline fasterheidi

• Har haft poterne i sværten!
  • nu som bondepige
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: onsdag d. 26. Oktober, 2011 - kl. 13:18:01 »
Man kunne evt osse sætte julepynt i som børnene havde lavet feks flettede hjerter eller så noget...
***besøg min blog***
www.fasterheidi.blogspot.com

Offline KarinaHadsten

• Vis profil
« Svar #19 Dato: onsdag d. 26. Oktober, 2011 - kl. 14:22:24 »
Ihhh sådan en bog vil jeg da også have. Men hvordan har I den bundet ind? Den skal vel være til at udvidde - som jeg forstår det kommer der nye sider i hvert år - eller laver I den bare med mange blanke sider og så holder den til den er fyldt og så må man lave en ny?

Der var et år hvor jeg skrev nogle ting ned i min kalender om hvornår jeg skulle tage pynt ned fra loftet. Det var fordi jeg var helt bagud året før i forhold til at få lavet adventsdekoration og kalenderlys dekoration. Der er helt klart nogle datoer jeg ville notere i sådan en bog....

- hent pynten på loftet.
- lav juledekorationer (advent og kalenderlys)
- Hent juletræ (det gør vi nemlig ALTID i en bestemt weekend og vi kan aldrig huske det fra år til år hihi)
- Lav konfekt med min mor og min søster (og ungerne)

Hmmmm det kunne også være en liste med traditioner. Nå jeg må fintænke det lidt.
Kh Karina
www.karinascrap.blogspot.com

Scrap i 2009 (opdateret 8. juli):
12x12 LO's : 58
8x8 LO's : 9
Minialbums : 2
Cyber crops : 2
Udfordringsaftener : 2

Offline Else

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://scrappe-else.blogspot.com/
« Svar #20 Dato: onsdag d. 26. Oktober, 2011 - kl. 15:34:35 »
Og når man lægger julepyntet tilbage efter jul, så notér hvilke ting som skal købes / repareres til næste jul.

- pærer til elektriske lys
- lyseholdere
- nye kugler, eller hvad som pludselig er i stykker

Hilsen Else

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
    • www.nybegynderscrap.blogspot.com
« Svar #21 Dato: onsdag d. 26. Oktober, 2011 - kl. 18:18:05 »
Maria Krumbæk - er du stadigvæk frisk? Og hvis ja, vil du så fortælle disse herlige kvinder om ideen?
Den eneste slags dumme spørgsmål, er dem man ikke stiller

www.nybegynderscrap.blogspot.com

Se månedsmål på bloggen

Offline cowgirl

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
    • http://www.cowgirlsblog.blogspot.com
« Svar #22 Dato: lørdag d. 29. Oktober, 2011 - kl. 12:23:45 »
Sidder her og fniser...tør næsten ikke skrive at jeg har holdt julebog i over 20 år...og mere til
I mine bøger - ja det er blevet til et par igennem årene, skriver jeg hvad jeg har givet de
forskellige i pakkekalender (jeg er på pakkekalender med 3 hvert år).
Jeg skriver også hvad jeg har givet de forskellige familiemedlemmer og veninder i julegave
også hvad vi selv har modtaget...så kommer vi da ikke til at give den samme gave 2 år i træk.
Jeg skriver også hvem der fik mandelgaven og om vi fik hvid jul og hvor juleaften blev holdt...her i
familien går det nemlig på tur.
Især noterer jeg hvem jeg har sendt julekort til og hvem jeg har modtaget fra....Har nemlig besluttet
mig til kun at sende julekort til dem som også skriver til mig/os.
Jeg sætter til og fra kort ind fra juleaften - jeg tegner måske et lille vinterbillede - tager foto af guilanden
som hænger under udhænget hvert år. Fotos af juledekorationerne og hyggen sammen med veninden når
vi står og laver disse dekorationer.
Jeg noterer hvilket julepynt jeg har købt - så kan jeg holde mandtal på englesamlingen, nissesamlingen og alle
mine gamle glaskugler (har min første kugle som jeg fik i julekalender da jeg var 7 år gammel).
Nu hvor jeg har læst jeres indlæg så tror jeg også at jeg vil tilføje opskrifter
Familien  elsker at læse i mine bøger og vi diskuterer hvert år hvem der fik mandelgaven sidste år og så kan jeg lige slå
op i bogen med det samme
God Jul
www.cowgirlsblog.blogspot.com

Mål for 2011 - 52 LO
få lavet flere kort - mangler altid kort

Offline KarinaHadsten

• Vis profil
« Svar #23 Dato: fredag d. 11. November, 2011 - kl. 13:02:42 »
Wow Cowgirl - jeg er misundelig, men det er vel aldrig for sent at starte. Hvordan er din bog opbygget. Har du et ringbind, som du udvidder hvert år - eller er det en scrap-bog, hvor du klistrer ting ind. Jeg kan sagtens se for mig alle de ting/oplysninger jeg gerne vil samle, men jeg ved ikke hvordan man gør det smart. Nogle der har nogle billeder de vil dele med os? Eller beskrivelser af hvordan jeres bøger er lavet.
Kh Karina
www.karinascrap.blogspot.com

Scrap i 2009 (opdateret 8. juli):
12x12 LO's : 58
8x8 LO's : 9
Minialbums : 2
Cyber crops : 2
Udfordringsaftener : 2

hobbyboden.dk