Tidsplan til juleaften ..??.... 
JA sådan en bruger jeg også - har lavet en engang hvor jeg havde en fuldstændig perfekt juleaften uden stress og jag. Jeg skrev en "roman" til mig selv om den skønne dag og der kom tider på hvornår jeg havde lavet hvad, med at pille små kartofler (og hvor mange), høre Qvis & Knas i radioen (udgået), sætte and i ovn, sætte steg, skrælle kartoftler, pynte træ/vinduer (det som mangler), osv osv osv
Dagen er reddet.
Jeg har også skrevet hvad jeg skal huske at købe, hvor mange gram/kilo af dit og dat.
* Svesker, vanillestænger, nødder/mandler, osv, allerede i november da det ellers er udsolgt lige til jul.
Jamen så er det nok bare mig der slet overhovedet ikke kan se, det nødvendige i en tidsplan til netop dén aften - den aften kan man vel på rygradenhvis man har stået for den bare et par gange 
Jeg har nok mest en tidsplan for at ikke at skulle stå med det hele i sidste øjeblik. Jeg holder kun juleaften hjemme hvert andet år, så der kan sagtens gå lidt i glemmebogen. Og i takt med at pigerne bliver større, kommer der også nye traditioner til, som lige skal passes ind i programmet. Sidste år begyndte pigerne til spejder, så de skal gå Lucia-optog i Centrum, mens Emma er begyndt i kirkekoret i år, så der skal synges både i kirken, på plejehjem og hospice og til Lucia.
Men jeg er også en "liste-pige", så jeg elsker mine julelister - både tidsplaner, indkøbslister, huskesedler m.m.