hobbyboden.dk

Forfatter Emne: Journal om dine julegaveindkøb  (Læst 401 gange)

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
    • www.nybegynderscrap.blogspot.com
Journal om dine julegaveindkøb
« Dato: lørdag d. 18. December, 2010 - kl. 18:23:30 »
Så er alle julegaverne i hus her hos os, og det er jo en skøn ting. Jeg er en af dem, der elsker at købe dem, og tænker meget over, hvad jeg skal købe til hvem. I løbet af året noterer jeg mig nøje, hvis nogen siger, at de mangler et eller andet. Det er så dejligt at overraske dem med det til jul.

Men julegaverne bliver så hurtigt glemt igen. Jeg har tit skrevet om, hvad drengene har fået til jul på deres LO's. Men jeg har aldrig lavet et LO om, hvilke gaver jeg selv giver, og hvorfor. Det må der laves om på. I år vil jeg fotografere de mange gaver inden de deles ud, og så håber jeg på at få lavet et LO, om hvem der fik hvad og hvorfor.

Måske det var en ide I kunne bruge.
Den eneste slags dumme spørgsmål, er dem man ikke stiller

www.nybegynderscrap.blogspot.com

Se månedsmål på bloggen

Offline KarinaHadsten

• Har haft poterne i sværten!
    • Vis profil
Sv: Journal om dine julegaveindkøb
« Svar #1 Dato: lørdag d. 18. December, 2010 - kl. 21:38:31 »
Faktisk en sød ide. Jeg plejer også at lave et lille skema juleaften med de gaver vi selv og ungerne får, for at holde styr på hvad de/vi får af hvem, så man ved hvad man siger tak for ;-) Men det er da en lidt sjo ide at notere hvad man selv giver.

Jeg elsker også det der med at gi gaver man har hørt nogle ytre ønsker om, men uden at det lige står på ønskesedlen. Bruger det mest overfor min mand, som jo aldrig ønsker sig noget, men tit siger et eller andet han godt kunne tænke sig. Ofte noget som er for dyrt til alle gavebudgetter, men så har jeg tit fået hele familien samlet om en gave. De fedeste gaver er jo dem man havde glemt at man ønskede sig og ikke kunne leve uden :-)
Kh Karina
www.karinascrap.blogspot.com

Scrap i 2009 (opdateret 8. juli):
12x12 LO's : 58
8x8 LO's : 9
Minialbums : 2
Cyber crops : 2
Udfordringsaftener : 2

Online Carina

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: lørdag d. 18. December, 2010 - kl. 22:02:50 »
Jeg har allerede pakket alle gaver ind, men har lidt planer om at lave et minialbum omkring julen.. Der kunne man jo godt have en liste over de gaver vi har givet og dem vi får..

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: lørdag d. 18. December, 2010 - kl. 23:12:01 »
Jeg har allerede pakket alle gaver ind, men har lidt planer om at lave et minialbum omkring julen.. Der kunne man jo godt have en liste over de gaver vi har givet og dem vi får..

Mit foto bliver også af de indpakkede gaver, men det gør jo ikke noget.

Se månedsmål på bloggen

Offline KarinaHadsten

• Vis profil
« Svar #4 Dato: lørdag d. 18. December, 2010 - kl. 23:22:26 »
Nej det er jo lige meget. Det kunne faktisk også være sjovt at skrive priserne ned. Det er garanteret sjovt om 10 og 20 år at se hvad gavebudgettet var og hvad tingene kostede i 2010.
Kh Karina

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: lørdag d. 18. December, 2010 - kl. 23:33:49 »
Nej det er jo lige meget. Det kunne faktisk også være sjovt at skrive priserne ned. Det er garanteret sjovt om 10 og 20 år at se hvad gavebudgettet var og hvad tingene kostede i 2010.

Ja, det er da en super ide.

Hmm mon man er modig nok til at tage kamera med i brugsen????? kunne nu være sjovt med sådan nogle prismærke og opsætningsfotos ......meeen det går vist lige over min blufærdighedsgrænse :-)

Se månedsmål på bloggen

Offline FruMaansen

• Hvæsser kløer på naboens LO...
    • Vis profil
    • Kreateten
« Svar #6 Dato: søndag d. 19. December, 2010 - kl. 19:40:50 »
Det er da en god ide.

I år laver jeg 4 af de gaver vi skla give væk selv. De fire gaver har jeg husket at tage billeder af for de skal selvfølgelig på bloggen :) Havde slet ikke tænkt på også at notere og fotografere resten...

Som flere af i andre også skriver så noterer jeg også i løbet af aftenen hvad vi får af hvem, så vi siger tak for det rigtige!

Faktisk har jeg i år ikke købt så mange gaver som jeg plejer, fordi manden har købt til alle dem på sin side. Det har været så skønt at slippe for en stor del af gaverne. Dog har jeg lavet 2 gaver til hans side af familien, men han har bestemt hvad det skulle være.

Det mirakuløse ved mirakler er at de sker!...

http://www.kreateten.dk/

Online Carina

• Legesyg scrapkilling
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: mandag d. 20. December, 2010 - kl. 10:00:58 »
Vi plejer altid at gemme gavemærkerne fra de gaver vi modtager og så sætter vi dem fast på de gaver de hører til så kan man nemt huske hvad man fik af hvem uden at skulle skrive en masse (længe leve dovenskaben ;)

Offline KarinaHadsten

• Vis profil
« Svar #8 Dato: mandag d. 20. December, 2010 - kl. 12:20:41 »
Vi plejer altid at gemme gavemærkerne fra de gaver vi modtager og så sætter vi dem fast på de gaver de hører til så kan man nemt huske hvad man fik af hvem uden at skulle skrive en masse (længe leve dovenskaben ;)

Sådan gjorde vi også i starten, men små børn og mange børn gør det ikke nemt. Jeg har 3-4 børn juleaften og nogle gange er skiltet væk inden de har pakket ud. Så jeg laver et lille skema på en blok :-)
Kh Karina

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
  • Totalt Coca Cola- og scrapoholiker!
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: mandag d. 20. December, 2010 - kl. 16:30:56 »
Super idé :)
Jeg har eftethånden temmelig mange små sedler liggende med diverse gaver til diverse unger + voksne -. men jeg er elendig til at få dem scrappet....
Knus fra Marianne

-Mor til Nynne - og papmor til Patrick og Stine

http://thescrapcat.blogspot.com

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #10 Dato: mandag d. 20. December, 2010 - kl. 18:39:24 »
Det med at gemme /skrive på gavemærkerne hvem der har fået hvad af hvem - det forsøgte vi i nogen år, men det gik helt i ged :D...men alligevel for alle sagt tak for det rigtige til den/de rigtige givere, så det kan altså lade sig gøre alligevel............og det er ikke fordi der er få gaver - kald det bare gavebjerget :D
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline Anne

• Vis profil
    • Min blog
« Svar #11 Dato: mandag d. 20. December, 2010 - kl. 22:11:03 »
Jeg har de sidste 2 år skrevet ned hvad vi gav, hvad jeg fik og lidt om julen... På "venstresiderne" (i en notesbog) har jeg klistret mine gavemærker ind! Det er SÅ sjovt at finde frem hvert år ved denne tid, fx at se gavemærkerne som børn har skrevet fra år til år..

------
Har forsøgt at vedhæfte billeder, men det vil ikke lykkes. De fylder max 124 pr stk., og jeg forsøger mig med 4... Selvom jeg prøver kun med et kan jeg ikke få lov..

Offline rnielsen79

• Administrator
  • Cat-Maniac
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: mandag d. 20. December, 2010 - kl. 22:14:45 »
Det må jeg lige få Rene eller Marianne til at tjekke op på. Jeg har altid været en knold til det der med billedupload ::)

Se månedsmål på bloggen

Offline marianne

• Administrator
  • Cat-Maniac
  • Totalt Coca Cola- og scrapoholiker!
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: tirsdag d. 21. December, 2010 - kl. 09:17:50 »
Jeg har de sidste 2 år skrevet ned hvad vi gav, hvad jeg fik og lidt om julen... På "venstresiderne" (i en notesbog) har jeg klistret mine gavemærker ind! Det er SÅ sjovt at finde frem hvert år ved denne tid, fx at se gavemærkerne som børn har skrevet fra år til år..

------
Har forsøgt at vedhæfte billeder, men det vil ikke lykkes. De fylder max 124 pr stk., og jeg forsøger mig med 4... Selvom jeg prøver kun med et kan jeg ikke få lov..

Tihi - jeg har med nød og næppe fundet ud af at vedhæfte billederne - men det er faktisk en del lettere at sætte dem ind i indlægget - ligesom jeg gør i artikeldatabasen :)

Brug http://www.imageshack.us/ og upload billedet, som altid.
Brug derefter den kode/link, der hedder "Alt forum code"
Linket kan kopieres over i dit indlæg - så kommer der et fint stort billede.
Du kan også sagtens bruge de andre - men så bliver billedet meget lille, og man vil skulle ind på Imageshack for at se det ordentligt...
Håber det hjælper :)
Knus fra Marianne

-Mor til Nynne - og papmor til Patrick og Stine

http://thescrapcat.blogspot.com

Offline KarinaHadsten

• Vis profil
« Svar #14 Dato: tirsdag d. 21. December, 2010 - kl. 09:59:18 »

------

Hvor sjovt - det tror jeg at jeg vil prøve. Måske skal man udvidde til en notesbog omkring julen. Simpelthen prøve at notere ned hvilke ting man fik gjort den jul og hvornår. Altså i år ville jeg skrive at julegaverne var klaret inden 1. dec, men at adventskransen først var klar til 3. søndag i advent. Så ved jeg ligesom hvor det er der skal sættes ind næste år. Og de købt gaver kunne så få en side og de gaver man modtog. Det bliver jeg nødt til at prøve.
Kh Karina

hobbyboden.dk