Picturing the World

Forfatter Emne: Unikke ATC-kort??  (Læst 242 gange)

Offline astridpe

• Hvæsser kløer på naboens LO...
    • Vis profil
Sv: Unikke ATC-kort??
« Svar #15 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 16:48:11 »
 Når jeg laver swaps, tænker jeg en ide, da det efter min mening er det, der ligge i swap med et emne.
Jeg gjorde f.eks. det ,da jeg lavede sommerfugleswap, at jeg bestemte mig for at bruge det samme materiale, men ikke samme motiv til alle kortene. Jeg vil gerne, at man hvis man ser mine ATC kort sammen kan se, at de er fra mig. Ikke en serie med fuldstendige ens kort, men en serie med en rød tråd.
Men hvor er det dejlig med så mange indlæg til sådan et emne. Man finder ligesom lidt ud af, hvad der rører sig ude i det ganske land.
Og til slut, det er dejlig med så vidde rammer, at alt stort set er tilladt.
Mange scraphilsner Astrid

Offline Scraps

• Hvæsser kløer på naboens LO...
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 18:24:31 »
agj må indrømme jeg pludselig er ked af, at vi deltager i samme swap. Tanken om jeg skal sende et af mine "ens, billige,nemme, kedelige og ikke unikke kort" til dig synes jeg er trist...så kan jeg lige så godt gemme og nyde dem selv, eller måske bytte med en anden der kunne være stolt og glad for de kort på trods af at de er ud af en serie

burde sikkert ha holdt min mund, men det ligger så desværre ikke lige til mig

Offline agj

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • AGJ Scrap
« Svar #17 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 19:25:50 »
agj må indrømme jeg pludselig er ked af, at vi deltager i samme swap. Tanken om jeg skal sende et af mine "ens, billige,nemme, kedelige og ikke unikke kort" til dig synes jeg er trist...så kan jeg lige så godt gemme og nyde dem selv, eller måske bytte med en anden der kunne være stolt og glad for de kort på trods af at de er ud af en serie

jeg er ked af at jeg kom til at gøre dig ked af det, det var ikke min mening. Men jeg er altså dum til, at få formuleret mig rigtigt. Men i stedet for at sidde pænt og holde mund, prøver jeg at kommunikere lidt trods mine mange fejl.
Egentlig var denne tråd bare for at hører meninger, bl.a. også for at få at vide, hvad der forlanges af mig, da jeg er helt ny i ATC kort. Jeg troede, jeg skulle udi at lave forskellige kort, men det er da også meget bedre for mig, at måtte lave ens kort!!
Det var absolut ikke meningen at træde på nogen, det var bare for at få sat nogen af tingene lidt på spidsen, for at få andres meninger.
Jeg vil meget gerne undskylde for mine forkerte forslag, og jeg vil meget gerne have dine/jeres kort, selv om de er ens.
Jeg kan godt se at jeg hellere må tænke mig lidt bedre om før jeg åbner munden næste gang.

Offline Cee70

• Kattelemmen står på klem...
    • Vis profil
    • ATC
« Svar #18 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 20:06:09 »
ej söde Rikke jeg tror ikke du skal lägge så meget energi på hvordan vi alle gör våres atc dine er som alle andres meget smukke og se på. Du har din unikke stil. Og de er ikke på nogen måde billigere, nemmere end andres... ja sorry jeg kunde ikke lade väre =).
Hvorfor tror du ikke dine er gode nok? jeg syntes de er superflotte og jeg kan alltid se hvilken atc som kommer fra dig da du körer din stil lige som jeg nästen altid kender igen vivi´s stil.  Og jeg er vild med din stil =)...
knus og klem Cee
ps. der skal da väre plads till alle i en swapp. Hvad man selv vill have når man bytter privat kan man jo välje det man bedst kan lide osv.... Jreg sidder og beunder de tre swappe jeg lige har fået av Vivi. og de er så fine allesammens jeg ville ikke bytte nogen ud. Da jeg syntes det er så sjovt at se de forskellige idder der kommer ud af et tema..
kram igen Cee

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #19 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 20:52:29 »
Synes det er synd hvis nogen bliver kede af det i den her sammenhæng - vi laver alle ATC kort som vi er inspireret til og som vi har lyst til OG lige nøjagtig på den måde der passer bedst til hver især!!  :)
..og for nu lige at slå det fast - alt er tilladt og faktisk helt op til den enkelte:

To this rule are appended a couple of conventions. First, an ATC mustn't be sold, only exchanged, as the whole essence of these tiny works of art is about artists meeting (by correspondence or online if need be) and exchanging their works, thus meeting many artists and getting exposed to many personal styles. Second, on the back of each ATC the artist writes part or all of the following information: name, contact information, title of the ATC and number (1/8, 2/8...) if it's part of an edition. By definition ATCs are made in limited numbers, often no more than one of a kind. Unique ATCs are called originals; sets of identical ATCs are called editions and are numbered; sets of ATCs that are based on one theme but that are different are called series. Don't be intimidated by the concept of small editions or originals: very few people are anal about this. What most collectors really want are cards that were made with care. Based on that, numbers are meaningless.

som det fremgår her så er der IKKE noget i vejen for at lave fuldstændig ens kort!!  ;)

Og så lige et link til hele artiklen:

http://www.cedarseed.com/air/atc.html
« Senest Redigeret: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 21:07:00 af Thanni »
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline morkaren

• Cat Woman
    • Vis profil
    • http://morkaren-morkarenshjrne.blogspot.com/
« Svar #20 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 22:41:18 »

Hørt, Rikke mine ord. v.h. morkaren. ::) ::) ::)

hobbyboden.dk