Kort og Scrap

Forfatter Emne: Unikke ATC-kort??  (Læst 242 gange)

Offline agj

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • AGJ Scrap
Unikke ATC-kort??
« Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 17:37:55 »
Jeg er lige begyndt at lave ATC kort, og er i den forbindelse kommet til at tænke på om det er ok, at lave ens ATC kort.
Jeg synes at hvert enkelt ATC kort bør være unikt, men jeg har dog kopieret et par stykker, men små forandringer. :-\
Men hvad synes i??
Og er der regler for det??
evt. underforståede regler??

Offline Scraps

• Hvæsser kløer på naboens LO...
    • Vis profil
Sv: Unikke ATC-kort??
« Svar #1 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 18:36:43 »
i swaps laver jeg ens kort... dvs papir osv kan variere men opsætning og ide er ens på alle kort. Jeg synes dog ikke mine kort er mindre unikke og synes det er trist det blir set sådan, men har hørt det før ;)... jeg har bare det valg at endten laver jeg ens kort i swaps eller også deltager jeg ikke, og så er mit valg nemt. jeg har ikke tiden til at bruge evigheder på hvert kort da jeg laver så meget andet scrap halløj udover det og jeg vil ikke vælge noget fra...
selvfølgelig kan det så være nogen mener man bare bør holde sig væk fra de her swaps hvis man ikke vil lave forskellige ;)

men glæder mig lidt til at se svarene her

Offline agj

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • AGJ Scrap
« Svar #2 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 18:38:48 »
men glæder mig lidt til at se svarene her

Ja, jeg er også lidt spændt på svarene  :)

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #3 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 18:40:18 »
I de par swaps jeg har været med i, har kortene været ens - sådan i hovedtræk. Papir og farver har været forskellige, men alligevel.... ;)
..og det kan jeg altså ikke se noget galt i, for de der modtager et kort fra f.eks. mig har jo kun den ene - så på den måde er det jo stadig unikt  :)
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline Cee70

• Kattelemmen står på klem...
    • Vis profil
    • ATC
« Svar #4 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 18:44:44 »
Jeg syntes det er vel op til hver og en om man vill lave ens eller man laver dem forskelligt der er jo ingen regler for det... Bara man har sjovt mens man laver dem.,., for det syntes jeg det er  :)
Man bytter jo oftest ikke bare med en men med mange andre i swaps tex....og da bliver jo hver ATC unik. Da man ikke har alle ATC selv..... Jeg siger "gör som man vill"

Jeg er super glade for alle jeg får i mine swaps og dem jeg byter med privat...
ha en god dag kram Cee

Offline Scraps

• Vis profil
« Svar #5 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 18:48:35 »
Pyha tørre lige sveden af panden...det var lige det jeg håbede af svar indtil nu hehe

god tråd du har lavet her agj :)

Offline Karina

• Legesyg kat - pas på båndsamlingen...
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 19:37:02 »
Jeg mener heller ikke, at der er andre regler end størrelsen, når man laver ATCer. Så man bestemmer helt selv.
Når jeg laver til swaps, laver jeg også næsten ens. Papir og farver kan variere.
Ellers bruger jeg ofte ATCer til at eksperimentere ift en teknik, så jeg laver også mange forskellige.
Men jeg ser ingen problemer i at man laver ens ATCer, for det er stadig unika fra dén person.

Offline Thanni

• Cat-Maniac
  • Presenting: The Fantastic Four ;)
    • Vis profil
    • Thanni's Ting og Sager
« Svar #7 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 20:28:32 »
Jeg mener heller ikke, at der er andre regler end størrelsen, når man laver ATCer. Så man bestemmer helt selv.
Når jeg laver til swaps, laver jeg også næsten ens. Papir og farver kan variere.
Ellers bruger jeg ofte ATCer til at eksperimentere ift en teknik, så jeg laver også mange forskellige.
Men jeg ser ingen problemer i at man laver ens ATCer, for det er stadig unika fra dén person.

Det var da en super go' idé..altså det med at bruge ATC kortene til at experimentere med lidt nye teknikker - den må jeg lige huske  ;)
Hilsner fra Jette - som scrapsurfer mere end hun scrapper ;)

http://thannistingogsager.blogspot.com/

Offline morkaren

• Cat Woman
    • Vis profil
    • http://morkaren-morkarenshjrne.blogspot.com/
« Svar #8 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 22:05:42 »
Det er da meget sjovt, for jeg har gået og tænkt på det samme, nogle swaps, som "jeg elsker at" er alle mine kort ens,
men er det ugler, sommerfugle  el.forår, kan jeg godt finde på at bruge 4--5 forskellige motiver for at gøre det lidt mindre ensartet. men det glæder mig at høre i andre også har tænkt på det, nu er der jo det ved det at jeg er da ligeglad med om de andre i swappen får et kort magen til det jeg får.  v.h. morkaren. ;D ;D ;D

Offline pipi64

• Kattelemmen står på klem...
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: torsdag d. 26. Marts, 2009 - kl. 22:56:50 »
jeg syndes det er en selv der bestemmer hvordan de skal se ud
der er ikke nogle af mine der er ens ;D

Offline fasterheidi

• Har haft poterne i sværten!
  • nu som bondepige
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 09:40:05 »
Pyha tørre lige sveden af panden...det var lige det jeg håbede af svar indtil nu hehe

god tråd du har lavet her agj :)

Søde du laver altid de fineste kort. Og det er da ikke spor kedeligt bare fordi man laver temaet ens.  Det er nemlig op til en selv. Jeg har det sådan at mine er lidt forskellige også pynt osv, ellers kører jeg træt i det, men jeg har jo også oceaner af tid til at sidde med det.....
***besøg min blog***
www.fasterheidi.blogspot.com

Offline Ettena

• Åben kattelem...
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 10:04:29 »
Jeg synes netop at swaps lægger op til at man laver serier af kort og så må man jo godt kunne se at de "hænger sammen" - helt ens bliver de jo aldrig...det gør det netop sjovt når man kan genkende "sine egne kort" hos andre, som også har modtaget kort fra samme serie - syn's jeg ;)
Jeg bruger også kortene til at afprøve forskellige teknikker og derfor er jeg en ekstrem langsom scrapper, men jeg kan godt lide at nusse om kortene... :)
Ga' det mening :D
Scrap-hilsen
EttenA

www.ettena.dk

Offline agj

• Åben kattelem...
    • Vis profil
    • AGJ Scrap
« Svar #12 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 12:23:05 »
Ja, jeg synes det er helt fint at lave serier, det er bare sjovt at finde på flere forskellige måder at lave fx. fugle på, men mit spørgsmål opstod, da en ville bytte nogle kort med mig, som jeg allerede havde byttet bort, men jeg kunne jo bare lave nogen magen til.
Så blev det lidt forkert for mig. Jeg mener, ligesom med malerier, en kunstner laver jo ikke to ens, så falder værdien. Og jeg synes altså at ATC-kort er kunst. Hmmm.. ihvertfald nogen af dem.
Og jeg må indrømme, at hvis jeg nu står med et smukt ATC-kort fra fx. Basuna, og jeg stolt viser det frem til en anden, og hun så siger "det har jeg da også" så ville jeg nok blive lidt ked af det. (Basuna laver ikke ens, det ved jeg, så det er kun et eksempel)
Jeg synes ikke det gør noget, at det er samme stil, og mønster og sådan, bare de ikke er ens. Man kan jo lave dem spejlvendt, eller en anden bund/grundfarve, sætte noget andet bånd/dims på.
Jeg synes det vil være dejligt hvis man kunne være lidt stolt af sine byttede ATC-kort.
Men efter 2 swap, kan jeg godt se, at der er stor forskel på hvor meget tid/arbejde og fantasi der bliver lagt i kortene, og selvfølgelig behøver vi ikke alle have samme indstilling til ATC-kortene. Og det var derofr jeg lavede denne tråd, for at se hvordan jeres indstilling var til det. Det er jo unægtelig nemmere og billigere at lave 10 ens kort. Et stykke papir og en sløjfe, og i en swap er der jo ingen fortrydelses ret! :)

Offline SheScorpion

• Legesyg kat - pas på båndsamlingen...
  • Mor til verdens dejligste dreng - Thomas 08.08.07
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 12:32:47 »
Jeg har lavet nogle som minder rigtig meget om hinanden - men 100% ens har kun været dem som var til 'os selv' swappen. Ellers har der været små forskelle.

Qnuz herfra

Offline Basuna

• Vis profil
« Svar #14 Dato: fredag d. 27. Marts, 2009 - kl. 15:50:42 »
Jeg er glad for alle de kort jeg modtager, uanset om de er "one of a kind" eller om der er lavet flere magen til.....så er de unikke for mig, jeg har jo kun et af dem.

Jeg kan dog bedst selv lide at lave dem forskellige, fordi jeg syntes det er sjovest at lave "one of a kind" og fordi jeg som faster Heidi osse skriver, ret hurtig vil køre træt i det, hvis jeg skulle lave dem helt ens.

Syntes det er rigtig godt du tog emnet op agj :)

Til sidste vil jeg sige....at jeg syntes alle skal gøre det som de syntes bedst.
Glæder mig til at swappe rigtig meget med jer i fremtiden
« Senest Redigeret: lørdag d. 28. Marts, 2009 - kl. 00:04:21 af Basuna »

Picturing the World